Tuesday, October 16, 2018

Review Breast Pump

Lepas lahirkan anak first, ada beberapa jenis pump yang saya sudah guna. Masa first time mencari breast pump, memang susah.. Sebab tanya sana sini semua tiada pengalaman.. Jadi saya beli dengan konsep try and error.. Disamping baca-baca review orang ramai. Ada 4 jenis pump susu saya sudah guna. Ini review saya sendiri tentang 4 jenis pump yang saya guna. Harap membantu mommy semua.

Ini breast pump saya yang pertama.. Manual ya.. maksudnya tiada pakai cas ka..pakai bateri ka.. guna tangan.. Memang agak penat tapi boleh juga dapat 3 oz sekali pump sebelah.. 3 oz kira bersyukur la masa tu.. Tapi pendapat saya manual memang penat.. Jadi saya tukar kepada single autumnz breast pump..

Bila sudah tukar ke single Autumnz ni rasa besyukur sangat sebab sudah rasa tidak penat.. Bliss ni bole pakai usb.. bole pakai plug.. Hasil memang banyak.. tapi kelemahannya masa terbuang dan ada membazir sikit.. oke masa terbuang maksud saya untuk pump susu kita mesti luangkan masa 30 minit.. jadi keseluruhan masa yang saya ambil untuk pump adalah 1 jam..sebab pump ada satu saja.. dan agak membazir dari segi susu.. Bila ko pump sebelah lagi sebelah akan mengalir.. saya bertahan guna bliss sampai umur anak pertama saya 6 bulan lebih.. Sebab susu drop.. jadinya saya pasrah..

Masa mengandungkan anak kedua, saya sudah nekad.. Kali ni mesti mau teruskan menyusu sampai umur 2 tahun.. Jadi salah satu benda yang saya kena baiki adalah cari pump yang terbaik dari sebelum ni.. Saya cari pump yang kira mampu milik tapi puas hati.. Banyak-banyak review masa tu ini lah pump yang orang review terbaik.. So saya beli la pump ni..Double Autumnz ni bole pakai plug..bateri..dan usb.. dan memang memuaskan hati.. Jimat masa..dan susu dapat banyak.. Sekali pump saya boleh dapat 7 ke 8oz.. Tidak lama lepas tu, rasa mo cari lagi selesa punya pump, maksud nya boleh kerja dengan fleksibel.. sambil pump sambil buat kerja tanpa pegang apa-apa.. Maka beli lah Freemie

Freemie ni cup saja ya.. tiada mesin.. tapi no worries, sebab masih boleh guna mesin sebelum ni.. beli set ni dia akan bagi set wayar-wayar dan alat-alat lain yang perlu.. Pendapat saya tentang Freemie? The best.. sebab sambil driving pun bole pump.. Hasilnya..? Ada lebih sikit dari double autumnz.. Mungkin rasa tidak penat dan boleh buat kerja lain dengan mudah..

Jadi ini lah review jujur saya.. Memang saya banyak melabur untuk dapat yang terbaik.. Terpulang dengan kamu yang mana satu jadi pilihan hati..😊😊

Dapatkan susu ibu yang lebih berkualiti dengan Set Menyusu ShakleeUntuk dapatkan lebih penjimatan, daftarlah sebagai ahli dan dapatkan CASHBACK juga! Klik di sini untuk cara menjadi ahli Shaklee.

2 comments:

  1. First bp dan last tu sama! Tapi freemie nad x prefer sangat sebab keras hihi

    ReplyDelete
  2. ikut org kot kan.. ada rasa selesa hee

    ReplyDelete