Thursday, October 18, 2018

Persediaan BF mommy ke Office

Ada bf mommy yang tidak lama lagi mau masuk kerja..? Susah hati apa barang-barang BF yang perlu dibawa ke pejabat.. Bole check out list barang yang selalu saya bawa ke tempat kerja😊😊

1. Breast pump dan beg tempat letak alat2
Oh! ini memang benda wajib la kan.. kalau tidak mau rasa tidak selesa waktu kerja dan menangis jangan lupa bawa oke 😊 Beg ni kamu bole sedia 1..Maksud saya sekali tempat simpan stok perahan kamu. Tapi kalau saya, kasi asing-asing.. Beg pump lain.. Beg simpan stok lain.



2. Cooler bag.
Coller bag ni tempat kita simpan stok perahan..

3. Ice pack.
Ada 2 jenis ice pack yang saya selalu guna.. antaranya macam dalam gambar di bawah tu.. Saya prefer ice pack dari yang dalam botol plastik tu sebab ice packet tu lagi lambat cair dan rasa sejuk nya tu lagi lama..




4. Milk Storage.
Milk storage ada 2 jenis.. satu bole beli yang botol.. lagi satu bole beli yang paket-paket.. masing-masing ada kelebihan.. kalau storage bottle, bole pakai balik-balik..boleh jimat di situ... Milk packet kita fleksibel untuk simpan dalam cooler bag dan tidak makan ruang bila simpan dalam freezer.



5. Nursing Cover
Nursing cover sangat penting! Supaya kita rasa selesa untuk pump di tempat ruang kita bekerja. Jadi tidak perlulah kita sembunyi di surau untuk pump..hihi..

6. Air suam secukupnya.
Air suam seboleh-bolehnya kita bawa 3 litter.. Sebelum pump minum.. lepas pump minum lagi.. kira refeal air dalam badan.



7. Kudap-kudapan atau milk booster.
Kudap-kudapan ni kira makanan ringan macam biskut. Pilih biskut yang boleh boost susu kita.. Sebagai contoh boleh bawa biskut oat.. Sebab apa perlu makanan ringan? Sebabnya Bf mommy akan sentiasa rasa lapar lepas menyusukan atau lepas pump susu.. Jadi boleh lah alas perut kalau ada biskut 😊😊. Selain dari biskut, saya selalu bawa minuman tambahan ESP Shaklee.. ESP bagus untuk elak rasa lapar dan boleh pekatkan susu ibu disamping tambahkan nurisi pada BF mommy.. sambil-sambil elakkan rasa lapar, kulit mommy pun boleh jadi cantik dengan ESP! 😍😍 Baca 7 fakta tentang ESP di sini



Selamat kembali bekerja.. :)

Dapatkan susu ibu yang lebih berkualiti dengan Set Menyusu ShakleeUntuk dapatkan lebih penjimatan, daftarlah sebagai ahli dan dapatkan CASHBACK juga! Klik di sini untuk cara menjadi ahli Shaklee.


No comments:

Post a Comment