Tuesday, October 30, 2018

Kenapa Perlu Supplement Untuk Ibu Lepas Bersalin?

Perlu sangat ka kita makan supplement lepas bersalin? Ada orang cakap tidak makan supplement pun oke saja..

Tapi bagi saya, sangat perlu.. Sebab saya sudah rasa perbezaan makan supplement dengan tidak. Masa lahirkan anak pertama, saya amik supplement untuk bantu pulihkan luka selepas operate.. Anak kedua, sedikit alpa ngeee..



Apa perbezaan sya makan supplement lepas bersalin dengan tidak?

Banyak sangat bezanya..

Makan supplement
- Luka operation saya cepat sembuh
- Badan rasa segar bertenaga
- Emosi stabil
- Tiada masalah pembuangan

X makan supplement
- Saya lahirkan anak kedua secara normal. Luka jahitan saya lambat sembuh.. 2 bulan pun masih tidak oke.
- Badan kurang rasa segar dan kurang bertenaga
- Emosi tidak stabil.
- Ada masalah pembuangan.. Saya takut membuang (>-<) Sakit oooo.. lepas seminggu baru berani buang.. Itu pun menangis2 huhu

Kenapa perlu supplement lepas bersalin?

1. Untuk pulihkan hormon lepas bersalin
Lepas bersalin hormon kita akan jadi tidak stabil.. Akibatnya? Kita akan rasa letih, moody, "Baby Blues"dan stress. Untuk atasi masalah ni, kita sangat2 perlukan supplement yang bersesuaian untuk kembalikan tenaga dalam badan, di samping tambah vitamin agar badan rasa cergas, dan dapat kawal emosi serta stress kita.



2. Mengalami sembelit.
Ini masalah utama yang akan kita alami lepas bersalin. Rasa takut untuk membuang. Ngeri! Dengan bantuan supplement, perut kita rasa lawas membuang dan kita akan rasa lebih selesa :)



3. Bengkak Payu Dara
Lepas bersalin, secara automatik payu dara kita akan hasilkan susu. Bila bayi tidak menyusu dengan kita, payu dara akan membengkak.. kalau sudah bengkak, sakitnya boleh sampai demam menggigil.. Yes! Ini pun saya pernah alami.



Sekarang sudah tau kan sebab apa perlu sangat kita ambil supplement lepas bersalin.. So, untuk mommy to be.. Sediakan lah supplement sebelum bersalin ya.. supaya tidak alami masalah di atas =)

Shaklee punya Set Bersalin yang Awesome !! Klik Set Bersalin Shaklee untuk ketahui info dan harga setiap set :)

Hubungi saya jika anda sudah membuat keputusan :)

019-8622336 (Siti Halimatussaadiah Othman) 
Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Papar ke Kota Kinabalu
Pengeposan ke seluruh Malaysia






No comments:

Post a Comment