Tuesday, October 30, 2018

3 Cara Mudah Menjaga Muka!



1.  Mencuci Muka a.k.a Cleanser


Pencuci muka bukanlah sesuatu yang sukar untuk dicari. Beratus-ratus jenama pencuci muka terdapat di pasaran untuk kita pilih. 
Kita hanya perlu mencari pencuci yang sesuai dengan kulit dan teruskan menggunanya. Elak daripada mencampur-campurkan jenama produk berlainan. Pencuci yang mengandungi banyak buih mampu membuat kulit muka kering.
Sebaik-baiknya cari pencuci muka yang menggunakan bahan-bahan berasaskan organik.


2. Pelembap a.k.a Moisturizer 
Untuk mendapatkan kulit wajah idaman, setelah membersih dan menyegar , pastikan kita tidak mengabaikan langkah seterusnya iaitu melembabkan kulit wajah.
Bagi kulit normal, kandungan minyak semula jadi sudah dimiliki. Namun adakalanya ia akan menjadi kering disebabkan pelbagai faktor seperti cuaca, tekanan dan persekitaran. Pilih pelembab yang ringan.
Yang memiliki kulit kering pula, pelembab adalah penting untuk menjaga keanjalan kulit wajah anda. Gunakan pelembab yang bertekstur keras. 
Tetapi, jika punya kulit berminyak, elakkan daripada menggunakan pelembab terlalu tebal. Ini kerana kejenjar sebum anda sudah aktif mengeluarkan minyak. 

3. Pelindung UV
Pendedahan terhadap cahaya matahari kadang-kala tidak dapat dielakkan. Maklumlah, kita tinggal di negara beriklim panas, Malaysia.
Tahukah anda, kulit yang kering akibat terdedah kepada cahaya matahari mampu membuatkan kulit kita berkedut dengan kadar yang cepat. Disebabkan itu, tiada sebab untuk kita tidak menggunakan pelindung UV matahari dengan kandungan SPF paling kurang, 30.
Bagi kulit yang berminyak, gunakan pelindung yang mengandungi  bahan mineral dan organik.


Berminat dengan Youth Skincare?
Hubungi saya:😊😊
Watappp : 019-8622336
Facebook : Siti Halimatussaadiah

No comments:

Post a Comment